ul. Promyk 4,
60-393 Poznań

+48 61 861 81 76
sekretariat@sp91.pl

Odsłony: 368

Tytuł innowacji:

IGIEŁKOWE CZARY - MARY

Projekt zajęć pozalekcyjnych wspierający rozwój manualny uczniów klas I-III

 Prezentowany projekt ma na celu zaktywizować dzieci, rozbudzić zainteresowanie krawiectwem. Istotne jest zapoznanie uczniów z podstawowymi technikami szycia i innych prac ręcznych oraz wykorzystanie ich w życiu codziennym. Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej jest wszechstronny rozwój ucznia. Rozwijanie praktycznych zainteresowań dzieci takich jak: szycie, robótki ręczne, ozdoby wykonywane z różnego rodzaju materiału. Tego typu zajęcia są bardzo praktyczną i użyteczną umiejętnością, która w wielu przypadkach ułatwia życie, może zarazem stać się źródłem radości, zadowolenia i satysfakcji. W połączeniu z wrodzonymi zdolnościami i talentem umożliwia samodzielne zrealizowanie własnego pomysłu, czy też samodzielne wykonanie efektownego drobiazgu lub części ubioru. Lekcje praktycznej nauki szycia stwarzają możliwość pozytywnego spędzenia wolnego czasu przez uczniów. Zajęcia te mogą stanowić formę odstresowania, relaksu, odpoczynku po wyczerpujących zajęciach szkolnych.

 

Cele:

  • wspomaganie dziecka w jego wszechstronnym rozwoju,
  • zapoznanie uczniów z podstawowymi technikami szycia i innych prac ręcznych oraz wykorzystanie ich w życiu codziennym,
  • umożliwienie samodzielnego zrealizowania własnego pomysłu, czy też samodzielne wykonanie efektownego drobiazgu lub części ubioru,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się igłą,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • stosowanie w praktyce umiejętności szycia ręcznego za pomocą odpowiednich narzędzi i przyborów.

 Co uczniowie osiągnęli dzięki uczestnictwu w zajęciach krawieckich:

  • Dzieci zapoznały się z podstawowymi technikami szycia, prac ręcznych,
  • Wykorzystują nabyte umiejętności w życiu codziennym,
  • Kształciły koordynację wzrokowo – ruchową,
  • Miały możliwość rozwijania własnych możliwości i predyspozycji technicznych,
  • Uczą się wytrwałości, cierpliwości, rzetelności i staranności podczas wykonywania różnego typu zadań technicznych,
  • Bez oporów posługują się igłą,
  • Potrafią współpracować w zespole,
  • Umiejętnie posługują się narzędziami pracy, stosują podstawowe techniki łączenia tkanin i innych materiałów,
  • Znają ściegi ręczne podstawowe oraz ozdobne, a także potrafią je wykonać.
  • Stosują w praktyce umiejętności szycia ręcznego za pomocą odpowiednich narzędzi i przyborów.
  • Wykazują odpowiednią technikę podczas przyszywania guzika.
  • Wykonują prace praktyczne.

 Dotychczas uczniowie ćwiczyli ściegi podstawowe: „przed igłą”, „fastrygowy”, „za igłą”, „pętelkowy”,  „obrzucany” i „dziergany”. A także ścieg ozdobny „krzyżykowy”. Nauczyli się przyszywać guziki, tworzyli bombki z filcu i je ozdabiali. Uszyły bałwanki oraz choinki, które również ozdobili. Dzieci szyły poduszki serca dla przyjaciela lub bliskiej osoby. W grupach tworzyły kamizelki dla wróbelków, by zimą zimno im nie było.

Na kolejnych zajęciach między innymi będziemy uczyć się zdejmować miarę, wykonamy wielkanocne jaja, uszyjemy zajączki, uszyjemy kolorowe wiosenne motyle, wykonamy małpki ze skarpet, wykonamy prezenty dla mamy i taty z okazji ich święta, i wiele innych rzeczy.

 

0
0
0
s2smodern
powered by social2s
Kategoria: