ul. Promyk 4,
60-393 Poznań

+48 61 861 81 76
sekretariat@sp91.pl

Kategoria:

Zbiory Biblioteki Szkolnej

Zbiory biblioteki liczą ponad 5600 woluminów. Księgozbiór biblioteki gromadzony jest z myślą o zaspokojeniu podstawowych potrzeb dydaktyczno-wychowawczych szkoły. W naszej bibliotece znajduje się wiele interesujących książek. Struktura gromadzonych materiałów obejmuje lektury obowiązkowe i uzupełniające do języka polskiego i innych przedmiotów, podstawowe wydawnictwa informacyjno-encyklopedyczne, literaturę popularnonaukową i z zakresu nauczania poszczególnych przedmiotów. Mamy też bogaty wybór czasopism. Czytelnikami naszej biblioteki są uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły. Biblioteka oferuje też nowoczesną pracownię multimedialną.

Na szczególną uwagę zasługuje praca aktywu bibliotecznego. Członkami grupy są czytelnicy, którzy chętnie przebywają w wolnym czasie w bibliotece, uczestniczą w porządkowaniu i urządzaniu pomieszczeń bibliotecznych, pomagają doraźnie w konserwacji, udostępnianiu, poznają tajniki systemu wyszukiwawczego, dzielą się z innymi nabytą wiedzą biblioteczną, polecają interesujące książki. Uczniowie Ci pełnią również rolę łączników między biblioteką a swoimi klasami.

0
0
0
s2smodern
powered by social2s
Kategoria:

Tytuł innowacji:

IGIEŁKOWE CZARY - MARY

Projekt zajęć pozalekcyjnych wspierający rozwój manualny uczniów klas I-III

 

 Prezentowany projekt ma na celu zaktywizować dzieci, rozbudzić zainteresowanie krawiectwem. Istotne jest zapoznanie uczniów z podstawowymi technikami szycia i innych prac ręcznych oraz wykorzystanie ich w życiu codziennym. Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej jest wszechstronny rozwój ucznia. Rozwijanie praktycznych zainteresowań dzieci takich jak: szycie, robótki ręczne, ozdoby wykonywane z różnego rodzaju materiału. Tego typu zajęcia są bardzo praktyczną i użyteczną umiejętnością, która w wielu przypadkach ułatwia życie, może zarazem stać się źródłem radości, zadowolenia i satysfakcji. W połączeniu z wrodzonymi zdolnościami i talentem umożliwia samodzielne zrealizowanie własnego pomysłu, czy też samodzielne wykonanie efektownego drobiazgu lub części ubioru. Lekcje praktycznej nauki szycia stwarzają możliwość pozytywnego spędzenia wolnego czasu przez uczniów. Zajęcia te mogą stanowić formę odstresowania, relaksu, odpoczynku po wyczerpujących zajęciach szkolnych.

 

Cele:

  • wspomaganie dziecka w jego wszechstronnym rozwoju,
  • zapoznanie uczniów z podstawowymi technikami szycia i innych prac ręcznych oraz wykorzystanie ich w życiu codziennym,
  • umożliwienie samodzielnego zrealizowania własnego pomysłu, czy też samodzielne wykonanie efektownego drobiazgu lub części ubioru,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się igłą,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • stosowanie w praktyce umiejętności szycia ręcznego za pomocą odpowiednich narzędzi i przyborów.

Co uczniowie osiągnęli dzięki uczestnictwu w zajęciach krawieckich:

  • Dzieci zapoznały się z podstawowymi technikami szycia, prac ręcznych,
  • Wykorzystują nabyte umiejętności w życiu codziennym,
  • Kształciły koordynację wzrokowo – ruchową,
  • Miały możliwość rozwijania własnych możliwości i predyspozycji technicznych,
  • Uczą się wytrwałości, cierpliwości, rzetelności i staranności podczas wykonywania różnego typu zadań technicznych,
  • Bez oporów posługują się igłą,
  • Potrafią współpracować w zespole,
  • Umiejętnie posługują się narzędziami pracy, stosują podstawowe techniki łączenia tkanin i innych materiałów,
  • Znają ściegi ręczne podstawowe oraz ozdobne, a także potrafią je wykonać.
  • Stosują w praktyce umiejętności szycia ręcznego za pomocą odpowiednich narzędzi i przyborów.
  • Wykazują odpowiednią technikę podczas przyszywania guzika.
  • Wykonują prace praktyczne.

Dotychczas uczniowie ćwiczyli ściegi podstawowe: „przed igłą”, „fastrygowy”, „za igłą”, „pętelkowy”,  „obrzucany” i „dziergany”. A także ścieg ozdobny „krzyżykowy”. Nauczyli się przyszywać guziki, tworzyli bombki z filcu i je ozdabiali. Uszyły bałwanki oraz choinki, które również ozdobili. Dzieci szyły poduszki serca dla przyjaciela lub bliskiej osoby. W grupach tworzyły kamizelki dla wróbelków, by zimą zimno im nie było.
Na kolejnych zajęciach między innymi będziemy uczyć się zdejmować miarę, wykonamy wielkanocne jaja, uszyjemy zajączki, uszyjemy kolorowe wiosenne motyle, wykonamy małpki ze skarpet, wykonamy prezenty dla mamy i taty z okazji ich święta, i wiele innych rzeczy.

 

0
0
0
s2smodern
powered by social2s
Kategoria:

Fabryka Neuronków

W naszej szkole od kilku lat odbywają się zajęcia pozalekcyjne zatytułowane „ Fabryka Neuronków”. Pomysłodawczynią tych zajęć jest p. Hanna Moczko – nauczyciel fizyki i matematyki . Zajęcia skierowane są dla najmłodszej grupy dzieci – klas I – III. Cieszą się niezwykłą popularnością i zainteresowaniem.

Jaki jest cel tych zajęć?

Pragniemy zaszczepić u najmłodszych dzieci dążenie do ciągłego poznawania otaczającego świata. Chcemy wdrożyć dzieci do eksperymentowania, badania, opisywania zjawisk, wyciągania wniosków. To umiejętności, które zaprocentują na kolejnych etapach kształcenia.

Nauczymy dzieci kreatywnej pracy w grupie, twórczego rozwiązywania sytuacji problemowych. Kształcenie cech lidera zespołu i zamiennie członka zespołu zaprocentuje w przyszłości, gdy dzieci będą szukały swojego miejsca na rynku pracy.

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

  • praca w grupach
  • metoda laboratoryjno-badawcza ,

 

TEMATYKA ZAJĘĆ:

  • ODKRYWAMY TAJEMNICE ŚWIATŁA I KOLORÓW
  • JESTEŚMY EKO - DZIECIAKI
  • BADAMY MAGNETYCZNE ODDZIAŁYWANIA
  • MAGICZNE CIECZE
  • MALI OGRODNICY

 

Czego nauczą się nasi mali badacze biorąc udział w zajęciach?

  • Współpracy w grupie
  • Organizacji swojego miejsca pracy, utrzymania na nim porządku
  • Zasad pracy w pracowni przedmiotowej
  • Cierpliwości i dokładności przy wykonywaniu ćwiczeń
  • Prowadzenia obserwacji
  • Wyciągania wniosków

            

Nasze motto:

„Nauka poprzez zabawę i eksperymentowanie  sprawia nam przyjemność  i rozbudza zainteresowanie”

 

0
0
0
s2smodern
powered by social2s