ul. Promyk 4,
60-393 Poznań

+48 61 861 81 76
sekretariat@sp91.pl

Odsłony: 481

Sprawozdanie z realizacji Projektu Fundacji „ Projekt Edukacyjny”

W dniu 25 listopada 2019r. w Szkole Podstawowej Nr 91 rozpoczął się cykl zajęć mający  na celu rozwijania u uczniów kompetencji społecznych, komunikacyjnych, poczucia własnej wartości, umiejętności autoprezentacji. Podczas zajęć była obecna wychowawczyni Pani Anna Winiecka oraz doradca zawodowy Pani Aniela Kobusińska – Luty.

Osobą prowadzącą i odpowiedzialną za realizację zadań jest  Pan Jan Piosik – prezes Fundacji „ Projekty Edukacyjne”. Jest trenerem wystąpień publicznych, juror turniejów debat, członek Komitetu Organizacyjnego Akademickich Mistrzostw Polski Debat.  Debatuje od 15 lat, od 8 realizuje projekty i szkolenia rozwijające kompetencje komunikacyjne. Jest twórcą i pomysłodawcą wielu turniejów debat (m.in., Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich, Poznańskiej Ligi Debat), ekspertem w zakresie pracy metodą debaty oksfordzkiej. Zaraził pasją debatowania setki uczniów, studentów i nauczycieli.

Projekt przewidziany jest tym razem tylko dla dziewcząt i ma wyrównać szanse  bycia aktywnym  w działaniach zawodowych  i społecznych kobiet. Dziewczynki doskonaliły umiejętność autoprezentacji, komunikacji, prezentowania swoich argumentów i rozwijały umiejętność udziału w Debatach Oxfordzkich co jest dużą wartością w zawodowej aktywności i zawodowym spełnieniu.

W ramach ćwiczeń i różnych form zabawowych rozpoznawały czynniki, które najbardziej je stresują i dowiedziały się jak sobie z nimi radzić. Ćwiczyły wyraźną wymowę z użyciem korka, oglądały migawki wystąpień publicznych i wypowiadały się na temat swoich spostrzeżeń. Dowiedziały się co to jest naturalność, autentyczność, i wiarygodność w wystąpieniach publicznych oraz o znaczeniu świadomej kontroli swoich skrajnych postaw w komunikacji niewerbalnej.

Dużą atrakcję stanowiło również ćwiczenie przygotowujące do uczestniczenia
w Debacie Oxfordzkiej na temat „Wypoczynek w górach jest lepszy niż nad morzem”. Zespoły pracowały w grupie i  przygotowały swoje wystąpienie. Było to dużym przeżyciem dla uczestniczek i dla nas nauczycieli. Zadowolenie i radość z projektowej przygody towarzyszyło wszystkim osobom uczestniczącym w Projekcie.

Uczniowie  w naszej Szkole wiedzą, jak ważną sprawą  jest, rozwijanie swojej osobowości, odkrywanie swoich mocnych stron, mieć poczucie własnej wartości i wykorzystać  swoje zasoby w efektywnym funkcjonowaniu na szybko zmieniającym się rynku pracy. Służą temu dodatkowe działania Szkoły, które przez realizację działań lokalnych, regionalnych
i krajowych wzbogacają edukację programową i w ten sposób  przygotowują do osiągnięcia satysfakcji w swoim zawodowym życiu. Przykładem jest uczestniczenie w każdej edycji Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, realizowanie projektów i innowacji opracowanych przez uczących nauczycieli. W ramach edukacji i doradztwa zawodowego realizowana jest innowacja „ Dzisiaj w Szkole na Promyku – jutro w Wielkim Świecie”

Oprócz wiedzy na  dzisiejszym rynku pracy pracodawcy oczekują umiejętności, które rozwijane są właśnie w dodatkowych działaniach Szkoły, w tym również  w realizowanym przez Fundację  Projekcie. Jest to ważne, aby utrzymać przez całe  swoje życie atrakcyjność zawodową  na rynku pracy.

Aniela Kobusińska – Luty, doradca zawodowy

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s