Klasy I-III

Szkolny Etap Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego „Jesienne Opowieści”

Dnia 22 października odbył się w Bibliotece Szkolnej Szkolny Etap Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego dla uczniów klas I – III ze szkół Podstawowych na terenie dzielnicy Grunwald i Łazarz w Poznaniu.

Występy młodych recytatorów oceniała komisja w składzie: pani Agnieszka Łasowska, pani Jolanta Zujewska oraz Pani Ewelina Szczechowiak.
Nad sprawnym przebiegiem konkursu czuwała pani Anna Zawal, która zapowiadała po kolei występ każdego ucznia. Jury miało utrudnione zadanie, ponieważ każda recytacja była wyjątkowa i niepowtarzalna. Wszyscy uczestnicy doskonale zaprezentowali wiersze o jesiennej tematyce i trudno było wyłonić laureatów. Okazało się, że w naszej szkole mamy wiele recytatorskich talentów.

Decyzją Komisji Konkursowej:

– w kategorii klas pierwszych zwyciężyła Joanna Rozwadowska, drugie miejsce zajął Aleksander Szwedek, a trzecie Zuzanna Manuszak;

– w kategorii klas drugich pierwsze miejsce otrzymał Nikodem Czajkowski, na drugim miejscu znalazła się Maja Bórkowska, a trzecie miejsce zajęli wspólnie Franciszek Pawłowski i Sofiia Kurhanska;

– w kategorii klas trzecich zwyciężyła Hanna Żuchowska , drugie miejsce otrzymały wspólnie Zuzanna Kostyra i Wiktoria Wachońska, a trzecie Alan Walczak.

Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom. Uczniowie, którzy zajęli pierwsze miejsce w każdej kategorii wiekowej będą reprezentować naszą szkołę w Międzyszkolnym Etapie Konkursu w najbliższy piątek.

Klasa 2a we wtorek, 12. 10. 2021 roku, wybrała się na Stadion Lecha. Wycieczka była ciekawa, stadionowe zakamarki odkryte, nietypowe informację poznane:) Wszystkim polecamy wycieczkę na poznański stadion!!!

Jeśli lekcja przyrody, to najlepiej w terenie! Klasa 3c wybrała się na wycieczkę do Wielkopolskiego Parku Narodowego i uczyła się w unikalnym środowisku edukacyjnym. Uczniowie dowiedzieli się między innymi jakie są warstwy lasu, potrafią wskazać rośliny i zwierzęta występujące w odpowiedniej warstwie. Dzieci obserwowały oznaki jesieni i kształtowały nawyki ochrony przyrody

I B uczy się wszystkimi zmysłami

4 października  naszą szkołę odwiedziła przesympatyczna alpaka, z którą spotkały się dzieci z klas 1-3, poznając wiele ciekawostek dotyczących jej życia.

Uroczystość Pasowania

W czwartek 23 września 2021 roku odbyła się Uroczystość Pasowania na uczniów klas pierwszych.

Sprzątanie świata 17 września 2021

Jak co roku SP91 dołączyła do ogólnopolskiej, 28 już akcji Sprzątanie świata organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia oraz UM Poznania. Tegoroczna akcja odbywała się pod hasłem: „Myślę, więc nie śmiecę”. W wielkim sprzątaniu udział wzięło około 270 uczniów naszej szkoły wraz  z opiekunami. Uczniowie porządkowali tereny osiedla Grunwald Północ. Zebrano bardzo dużo wszelkiego rodzaju śmieci. Porządkom towarzyszyły lekcje dotyczące zasobów naturalnych i konieczności ich ochrony oraz konkurs plastyczny i wystawy prac pod hasłem przewodnim akcji „Myślę więc jestem”.

Wszystkim uczestnikom sprzątania serdecznie dziękujemy za udział w akcji!

Dzień Kropki

Quiver_637673020475865350

Zdjęcie 1 z 10

Wszystkim uczestnikom sprzątania serdecznie dziękujemy za udział w akcji!

W dniu 17.03 w naszej szkole odbył się Dzień Świętego Patryka -patrona Irlandii. Na korytarzach i w salach panował kolor zielony. Na lekcjach języka angielskiego odbyły się lekcje kulturowe. Uczniowie poznali słówka związane z tym Świętem, zaśpiewali i zatańczyli do piosenek irlandzkich a także zrobili pamiątkowe zdjęcia.
Uczniowie chętnie włączyli się w obchody tego radosnego święta irlandzkiego, sądzimy, że dzień Św. Patryka na stałe się wpisze do tradycji naszej szkoły.
 

Klasa 2c przygotowała przebiśniegi i hiacynty

Siejemy warzywa w 2c

Klasa 3b promuje zachowania tolerancyjne

22 lutego 2021 r. odbyła się konferencja, na której przedstawiciele poznańskich szkół rozmawiali na temat zajęć antydyskryminacyjnych realizowanych w ramach konkursu organizowanego przez Wydział Oświaty.

Naszą szkołę reprezentowała klasa 3b wraz z wychowawczynią panią Kamilą Przysiężniuk, klasa brała udział w realizacji programu antydyskryminacyjnego: „Jestem ważny, jestem ważna”.

Konferencja „Poznańskie szkoły przeciw dyskryminacji”

Zajęcia antydyskryminacyjne w poznańskich szkołach realizowane są od stycznia 2018 r. i odbywają się na zasadzie konkursu. Zgłoszenia dokonuje dyrektor szkoły, przedstawiając program zajęć opracowany przez nauczycieli danej szkoły z założonymi celami i metodami pracy.

Edukacja antydyskryminacyjna, którą realizują poznańskie szkoły, skupia się przede wszystkim na:

  1. wiedzy: uczeń wie/poznaje mechanizmy dyskryminacji, jej konsekwencje, zdobywa wiedzę na temat grup dyskryminowanych i ruchów emancypacyjnych, uczy się o prawach człowieka,
  2. umiejętnościach: uczeń umie/ uczy się jak przeciwdziałać dyskryminacji, jak skutecznie reagować na zachowania dyskryminacyjne, rozwija/ poznaje umiejętności wzmacniania osób/grup dyskryminowanych,
  3. postawach: uczeń kształtuje postawę równościową uznającą godność, wolność i równość wszystkich osób, kształtowana jest świadomość własnych uprzedzeń i stereotypów, rozwija odwagę cywilną (reagowanie na nawet najmniejsze formy przemocy i wykluczenia).

– Warto promować działania edukacyjne związane z tematyką antydyskryminacyjną realizowane przez poznańskich nauczycieli wśród poznańskich uczniów, zarówno dzieci w szkołach podstawowych i przedszkolach, jak i również młodzieży w szkołach średnich. Dorosłych ludzi, którzy ulegli już wpływom różnych stereotypów, ciężko nauczyć szacunku i tolerancji względem drugiego człowieka. Należy oczywiście próbować do samego skutku, jednak dzieci i młodzież to jest nasza przyszłość i powinniśmy w nich inwestować jak najwięcej. Prezentacje, które zostaną nam zaprezentowane, pokażą, jak poznańscy uczniowie walczą ze stereotypami i starają się stworzyć w naszym mieście przestrzeń, w której każdy czuje się swobodnie, bez szykanowania i nienawiści – rozpoczął konferencję swoją wypowiedzią Zastępca Prezydenta Miasta Poznania pan Mariusz Wiśniewski.

Przez 3 lata zrealizowano ponad 260 programów, które w różnorodnych formach i treściach dawały uczniom możliwość rozmów o tolerancji, prawach człowieka, szacunku i otwartości.

W konferencji uczestniczyli nie tylko nauczyciele realizujący zajęcia antydyskryminacyjne oraz uczniowie, którzy w tych zajęciach brali udział, ale również osoby, które dopiero planują to zrobić.

– Życiu nie możemy dołożyć więcej dni, ale dniom możemy dołożyć więcej życia. Powinniśmy pamiętać, że każdy z nas jest wartościowy, mimo iż każdy z nas jest inny. Bez względu na to jak bardzo się różnimy, to wszyscy zasługujemy na szacunek. Edukacja antydyskryminacyjna zmienia człowieka na lepsze i dzięki niej możemy budować nowy lepszy świat. Od 24 lutego rusza nowa edycja konkursu, dlatego zachęcamy dyrektorów szkół i nauczycieli, by tworzyli zajęcia antydyskryminacyjne i składali wnioski, by realizować je przy wsparciu Wydziału Oświaty. Każdy, kto należy do społeczności szkolnej, powinien czuć się sobą i czuć się jak u siebie – mówił podczas telekonferencji Wiesław Banaś, Zastępca Dyrektora Wydziału Oświaty.

Konferencji przewodniczyła Hanna Janowicz, kierownik I Oddziału Organizacji Szkół i Placówek Oświatowych, która koordynuje sprawy związane z konkursem na zajęcia antydyskryminacyjne.

Kilka poznańskich szkół (XIV LO, SP 26, SP 18, ZSŁ, SP 91 i XII LO) podzieliło się swoimi doświadczeniami z organizowania i prowadzenia zajęć antydyskryminacyjnych. Przedstawiciele szkół w formie krótkich prezentacji przedstawili swoje spostrzeżenia w zakresie akceptacji wśród rówieśniczek i rówieśników, postrzegania inności oraz wielu innych istotnych tematów.

– Jestem głęboko wzruszona zaprezentowanymi przez was projektami. Miałam inny plan na swoją wypowiedź, jednak całkowicie mi się on zburzył, ale to bardzo dobrze, ponieważ jest to efekt tego co tu zobaczyłam. Wiedziałam, że będą efekty waszej ciężkiej pracy, dzięki której uczniowie czują się lepiej w przestrzeni szkolnej. Jestem dumna z waszego poświęcenia i zaangażowania, które w to włożyliście. Od kilku lat rozmawialiśmy, jak istotne są zajęcia antydyskryminacyjne i wspólnie kreowaliśmy przestrzeń, w której mogą one zaistnieć i być realizowane. Piszcie do nas (Rady Miasta Poznania), jeżeli macie pomysł, który chcecie zrealizować lub czegoś potrzebujecie, postaramy się wam pomóc – podsumowała konferencję Marta Mazurek, Radna Miasta Poznania, dla której tematy równości i antydyskryminacji są bliskie sercu.

https://www.youtube.com/embed/mr3jdnrUY6w

Międzynarodowy Projekt Eukacyjny „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”

Dzieci z klasy 2a wykonały kukiełki do poznanych legend

Klasa 2C przeniosła się na Antarktydę, a to za sprawą lektury „Zaczarowana zagroda”.

Dzieci zbudowały między innymi makiety Antarktydy z zagrodami i oczywiście pingwinkami, zakodowały pingwinka Elegancika na macie edukacyjnej, wykonały plakaty na temat Antarktydy, pracowały metodą stacji zadaniowych omawiając dokładnie lekturę oraz poznając ten mroźny kontynent, a dodatkowo odtańczyły taniec pingwina. Jednym słowem mnóstwo wrażeń podczas realizacji II modułu Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”Czy wiadomo dlaczego skarpetki znikają? Dlaczego się gubią? Gdzie uciekają? Dla wszystkich poszukujących odpowiedzi na to pytanie, z pomocą przychodzi wspaniała książka Justyny Bednarek pt. „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”. Także w klasie 1a skarpetkowa lektura zrobiła furorę i już wszyscy wiedzą o tajemniczej dziurze za pralką:) Poniżej przedstawiamy skarpetkowe przytulanki, które uczniowie wykonywali samodzielnie, walcząc odważnie z igłą, nitką oraz guzikami i wstążeczkami:) Każdy zrobił swoją skarpetkę!

Konkurs – „Ferie w obiektywie”

Pierwszy tydzień już za nami, ale ferie się jeszcze nie kończą. Dlatego, postanowiliśmy przeprowadził konkurs fotograficzny w klasach 1-3 . Wybrane zdjęcie, wykonane samodzielnie, przedstawiające ulubiony lub najpiękniejszy moment ferii możecie przesyłać do p. Julii Łuckiej do 25.01. Pokażcie nam jak spędziliście ten czas.

Na poziomie klas drugich odbył się FESTIWAL KOLĘD I PASTORAŁEK online. Zapraszamy do obejrzenia wspaniałych występów uczniów klas: 2a, 2b i 2c. Życzymy przyjemnych wrażeń. A uczestnikom i ich rodzicom dziękujemy za zaangażowanie i piękne przygotowanie.

view.genial.ly/5fdd201b00fb560d03512a30/vertical-infographic-list-festiwal-koled-i-pastoralek-2a-2b-2c

Na lekcji języka angielskiego uczniowie klasy 3a i 3b poznawali tradycje i słownictwo świąteczne i w ramach lekcji stworzyli Santa Claus, w grze Roll a Santa.

Na języku angielskim było bardzo świątecznie

 

W ramach zajęć komputerowych dzieci z klas 1-3 projektowały buty Świętego Mikołaja

Oto efekt ich pracy

Zajęcia krawieckie „Igiełkowe czary – mary” online – świąteczne ozdoby uszyte przez małe zdolne krawcowe.

Eksperymenty na lekcji online?!

Jak najbardziej!!! Klasa 2c rozpoczęła doświadczenie z odzyskiwania soli z wody. Efekty już za 2-3 tygodnie. Dziś zabawa była przednia Jeśli ktoś ma ochotę również poeksperymentować, to instrukcję do wykonania doświadczenia znajdziesz w prezentacji
view.genial.ly/5fc2b544429d140d2fa52504/presentation-doswiadczenie-odzyskujemy-sol?bclid=IwAR1_ObJ0Kn_2yujTGdqO1ZfmWhpV2gEvgSs9OYMqTT566-g5WMXqke6jlwY

Klasa 3a zgłębia tajniki ciała człowieka.

Czy ktoś tu się wybiera na medycynę? 🙂

Klasa 3a ćwiczy ortografię

Oto wybrane wierszyki dotyczące wyjątków ułożone przez uczniów:

Jagienka Ł.:

„W mieście Pszczyna kształtny pszczelarz razem z najlepszą pszczołą zawsze w maju sieją pszenicę”

Antoni B.:

„Pewien pszczelarz na strzelnicy ujrzał tarczę w kształcie pszenicy.

Pomyślał: Zawsze, wszędzie grubszy kształt lepszym będzie”

Uwaga, uwaga!
Konkurs „NOŚ ODBLASKI – ŚWIEĆ PRZYKŁADEM” rozstrzygnięty!
Jesteśmy pod wrażeniem tak wielu kreatywnych prac J
Jest nam niezmiernie miło poinformować o wynikach:
I miejsce – Aleksander Rubach kl.2b
II miejsce – Adam Szczotka kl.1b
III miejsce – Adam Żukowski kl.2c
Wyróżnienia:
Adam Przybylski kl.2c,
Szymon Jarek kl.2a,
Antoni Prewicz kl.2c
Na zwycięzców czekają nagrody, a na wszystkich uczestników konkursu nagrody pocieszenia oraz dyplomy.
Dziękujemy za udział w konkursie i GRATULUJEMY!

W ramach międzynarodowego projektu „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” klasa 2c pracowała z lekturą „Drzewo do samego nieba” M. Terlikowskiej.

Na zajęciach pozalekcyjnych „Igiełkowe czary – mary” nie tylko szyjemy, ale również zaplatamy bransoletki.

Klasa 2c opracowała lekturę „Pamiętnik Czarnego Noska”

Z okazji Miedzynarodowego Dnia Głośnego Czytania pani Mikulak od j. niemieckiego oraz pani Marciniak od j.angielskiego w klasach I odczytały bajki w danym języku. Było ciekawie, wesoło i sentymentalnie. Bo któż nie lubi czytać bajek?