Aktualności

Konkurs „Flagi krajów europejskich”

We wrześniu odbył się konkurs z języka angielskiego na  ” Flagę Krajów Europejskich”. Uczniowie przygotowali wybraną przez siebie metodą, flagę wybranego przez z siebie kraju. 

Wyniki konkursu:

1 miejsce Witold Wojewódzki klasa 5a
2 miejsce Maria Markiewicz klasa 5c
3 miejsce Kaja Drgas klasa 5a
 
Zwycięzcom gratulujemy.

 

17 XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
Na czym polega?

„Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są uczniowie naszej szkoły. Tworzą oni specjalne Komisje oraz Patrole Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy i przepytują starszych kolegów oraz dorosłych.

Jak się okazuje, taka zamiana ról jest często bardzo stresująca dla dorosłych. Dzieci natomiast są niezwykle zmotywowane pełnieniem ważnej funkcji egzaminatora. Wszystko odbywa się pod opieką nauczyciela-koordynatora, która czuwa nad poprawnością przeprowadzanych egzaminów.

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

 

Indeks z Pitagorasem

W dniu 24 października uczniowie klasy 7a i 7b uczestniczyli w  wykładzie na wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu  im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uczestnicy zapoznali się z twierdzeniem Vivianiego. Mieli też okazję zwiedzić kompleks uniwersytecki. I zadać sobie pytanie „Kim będę w przyszłości. czy będę tutaj studiował?”

Wycieczka

9 października klasa 5b wybrała się do Centrum Symulacji Medycznej. Wyjście miało na celu przybliżenie uczniom specyfiki zawodu lekarza, pielęgniarki, położnej czy ratownika medycznego. Dzięki nowoczesnej technologii klasa miała okazję być w symulatorze karetki, symulowanym mieszkaniu, czy zaobserwować, jak fantomy płaczą i reagują na ich widok. Dzięki niezapomnianej  wycieczce z pewnością uczniowie poczuli się jak prawdziwi lekarze.